Velkommen!

Jeg heter Gunn Marit Nisja og er romanforfatter. Velkommen til bloggen min! Følg meg også på facebook.

søndag 11. september 2011

Høstmøter med bokhandlerne - og en ekte kjendis!

Cecilia Samartin og jeg i Trondheim


Jeg har vært så heldig å få være med på høstmøter med bokhandlere. Forlaget drar på turne til landets største byer og presenterer sin høstkatalog, Juritzen reiser sammen med Bazar og Front forlag. Dette er et stort privilegium å få være med på, og selvfølgelig kjempegøy! Så langt har vi vært i Tromsø, Bergen og Trondheim, og jeg skal også få være med til Oslo, Kristiansand og Sandefjord før vi gir oss.

De første gangene var det ganske nervepirrende å skulle snakke om seg selv og boka si. Vi hadde blitt forespeilet at det kom til å være kanskje 30-40 bokhandelansatte til stede, men det har vært enorm interesse, og i Trondheim var det hele 110 mennesker til stede i salen. Skummelt og flott på en gang! Etter hvert har jeg blitt tryggere på situasjonen, og nå gleder jeg meg bare. Jeg er heldig som får lov til å reise rundt og bli kjent med så mange.

Det er hyggelige kvelder med mye god mat og god drikke, og ikke minst er det mange flotte bøker som blir presentert. For å gi et par eksempler på hva jeg selv skal lese i vinter, så presenteres bla. "Kråkejenta", en krim fra Front forlag, og ikke minst "Apehuset" skrevet av Sara Gruen, fra Bazar forlag. Se opp for disse bøkene!

Cecilia Samartin er nok vårt store trekkplaster. Jeg leste to bøker av henne i sommer, og mener at suksessen hennes absolutt er velfortjent. I tillegg har jeg lært henne å kjenne som et utrolig raust og varmt menneske, det skinner jo også igjennom i hennes tekster.

Mer om høstmøter, fra en bokhandlers perspektiv, kan du lese her .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar